Com Show

وب تخصصی کامپیوتر

Com Show

وب تخصصی کامپیوتر

اینتل در حال خداحافظی با کامیپوترهای رومیزی؟

اینتل در حال خداحافظی با کامیپوترهای رومیزی؟

حتما عبارت «بستن کیس» را شنیده اید. عبارتی که از سال ها پیش وارد فرهنگ لغات کاربران کامپیوتر شده است. وقتی قصد خرید یک کامیپوتر جدید داشتیم، اول از همه به انتخاب قطعات فکر می کردیم. پیش از هر چیز به سی پی یو فکر می کردیم و بعد سراغ انتخاب مادربورد مناسب می رفتیم. در نهایت رم، کارت گرافیک و… در پایان هم باید یک کیس زیبا و دوست داشتنی انتخاب می کردیم و اینطور بود که یک کیس خوب می بستیم.

متن کامل را در ادامه مطلب ببینید . . .

اما انگار این دوران در حال به پایان رسیدن است. چرا که اینتل قصد دارد سیاست جدیدی برای تولید پردازشگرهایش در پیش بگیرد. بر اساس گزارش های رسیده، اینتل قصد دارد تا سال ۲۰۱۴ سی پی یو را به برد اصلی (مادربورد) متصل کند و در واقع کامیپوترهای ما بیشتر به صورت آماده وارد بازار می شوند و دیگر نمی توان به راحتی قطعات مورد نظر را سر هم کرد. چیزی شبیه به اتفاقی که روی تلفن ها و تبلت های فعلی رخ می دهد.

در واقع این گزارش می گوید اینتل قصد دارد طراحی سوکت ها را از پردازشگرها حذف کند و با این حساب دیگر نمی توان به راحتی یک سی پی یو مجزا خرید و آن را روی مادربورد نصب کرد.

نمی توان با قطعیت گفت اینتل می خواهد تمام بازار را به این سو حرکت بدهد. این گزارش هنوز توسط خود این شرکت تایید نشده و این احتمال وجود دارد که حتی با وجود این برنامه، کار تولید پردازشگرهای مجزا به صورت محدود تر ادامه پیدا کند.

می دانیم که بازار کامپیوترهای دسکتاپ و بستن کیس دیگر رونق سابق را ندارد. اینتل هم به خوبی این موضوع را می داند و حالا مشغول تغییر استراتژی به سوی بازارهای جدید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد